Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

2 Ιουνίου 2013

NA ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ Η ΣΚΟΠΟΥΛΗ ΖΗΤΑ Ο ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ


"Η ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΤΗΣ ΣΚΟΠΟΥΛΗ ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΙ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ"
Τον κίνδυνο που διατρέχει η Δημόσια Υγεία από τη «Διοίκηση Σκοπούλη» τόνισε επανειλημμένα ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών μέσα από πολλαπλές τεκμηριώσεις. Μία κυβερνητική εκπρόσωπος της Υγείας που προσβάλλει τον Πρωθυπουργό, τους Κυβερνώντες, τους γιατρούς και τους ασθενείς και υποβαθμίζει όχι μόνο τη νοημοσύνη των φορέων της Υγείας, αλλά και της κοινής γνώμης, δεν έχει καμία θέση στην άσκηση πολιτικής για την Υγεία.
 
Μία Υπουργός, που μιλά χωρίς να γνωρίζει, που εμποδίζει τη λειτουργία του Κράτους στα Κέντρα Αναφοράς  για το AIDS, που παρακωλύει την εργασία του ΚΕΕΛΠΝΟ, που υπόσχεται εμβόλια χωρίς να υπάρχουν όσο γρηγορότερα φύγει από το Υπουργείο Υγείας, τόσο καλύτερα για την Αποκατάσταση της Δημόσιας Υγείας.

Ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών, εδώ και καιρό αιτήθηκε την παραίτηση και αποπομπή της κας Σκοπούλη από τον υπουργικό θώκο, δηλώνοντας ότι η Δημόσια Υγεία δε μπορεί άλλο να βρίσκεται στα χέρια άσχετων, αδιάφορων και επικίνδυνων καιροσκόπων.

Δε μπορούμε να ασχολούμαστε με παραφιλολογίες. Πρέπει να ασχοληθούμε με την πολιτική στην πράξη. Γι αυτό, χρειάζεται ηγεσία με στρατηγική, γνώση και αποτελεσματικότητα
 
(Σ.Σ. Ο Πατούλης, γιατί το έχει πάρει προσωπικά ότι σχετίζεται με την Σκοπούλη ? )

1 Ιουνίου 2013

ΥΠ' ΑΤΜΟΝ Η ΣΚΟΠΟΥΛΗ .....

ΤΗ ΔΙΩΧΝΕΙ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΕΧΩΝ ΩΡΩΝ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ...
Εντός των προσεχών ωρών αναμένεται η αποπομπή της Σκοπούλη από την κυβέρνηση, μετά την σημερινή προσβλητική συνέντευξη για τον Σαμαρά που παραχώρησε στην Εφημερίδα των Συντακτών. Η Σκοπούλη, σύμφωνα με πληροφορίες του Fimotro, έχει δημιουργήσει...
τεράστιο πρόβλημα στον πρωθυπουργό, ο οποίος από το πρωί δέχεται εισηγήσεις να την διώξει με συνοπτικές διαδικασίες. Η προκλητική Σκοπούλη, ξέρει ότι στον ανασχηματισμό θα πάει στο σπίτι της και προσπαθεί να κάνει ηρωική έξοδο. Θεωρείται τελειωμένη και από τον Κουβέλη και ίσως μέσα στο Σαββατοκύριακο θα υπάρξουν ανακοινώσεις...
 
Πηγή : http://fimotro.blogspot.gr
 

18 Απριλίου 2013

ΣΕ ΚΑΤΑΡΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ''ΑΤΤΙΚΟΝ''


Γιατί το νοσοκομείο Αττικόν βρίσκεται στα όρια κατάρρευσης; Tι αναφέρουν με με κραυγή αγωνίας οι εργαζόμενοι του Aττικόν σε ανακοίνωση τους;

Κραυγή αγωνίας από τον σύλλογο εργαζομένων στο νοσοκομείο Αττικόν, το οποίο «καταρρέει» όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν σε ανακοίνωση τους.

«Το νοσοκομείο ΑΤΤΙΚΟΝ, που εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση τους δημότες των περιοχών σας βρίσκεται στα πρόθυρα της κατάρρευσης. Η νοσηλεία και η γενική εφημερία έχουν καταστεί επικίνδυνες για την ασφάλεια των ασθενών, ο κίνδυνος για τη δημόσια υγεία στη Δυτική Αθήνα είναι άμεσος», αναφέρει αρχικά η ανακοίνωση των εργαζομένων και συνεχίζει:

«Καθημερινά πάνω από 100 ράντζα-φορεία βρίσκονται στους διαδρόμους, χειρουργικές αίθουσες δεν λειτουργούν, κρεβάτια ΜΕΘ είναι κλειστά, κλινικές και τμήματα είναι ανενεργά (όπως η Μονάδα Παίδων, που είναι μοναδική σε όλη την περιφέρεια της Δυτικής Αθήνας, Πειραιά και νησιών), την ίδια ώρα που η πολιτεία καλεί τους ασθενείς να πληρώνουν όλο και περισσότερα σε εισφορές, φάρμακα, εξετάσεις και νοσήλια».

Όπως λέει ο σύλλογος εργαζομένων του Αττικόν, «όλα αυτά συμβαίνουν λόγω της τεράστιας έλλειψης προσωπικού, της υποχρηματοδότησης του ΕΣΥ, της συντονισμένης επιδίωξης για κλείσιμο νοσοκομείων και διάλυση των πρωτοβάθμιων δομών υγείας της περιοχής μας, με στόχο την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας υγείας και ειδικά του νοσοκομείου μας.

Καταγγέλλουμε την τρόικα και την κυβέρνηση ως αποκλειστικά υπεύθυνους για αυτή την άθλια εικόνα, αφού υλοποιούν αυτή την πολιτική σε βάρος των υγειονομικών και των συμπολιτών μας. Θεωρούμε ότι η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο και η κυβέρνηση όχι μόνο δεν σκοπεύει να την αλλάξει αλλά αντίθετα ρίχνει την ευθύνη σε γιατρούς και προσωπικό του Αττικόν, προσπαθώντας να φέρει σε αντιπαράθεση πολίτες και εργαζόμενους στο νοσοκομείο μας».

Το σωματείο εργαζομένων, αποφάσισε να καλέσει: Δημάρχους, δημοτικά συμβούλια, σωματεία, ενώσεις ανέργων, λαϊκές επιτροπές, συλλόγους και συνελεύσεις της Δυτικής Αθήνας σε σύσκεψη την Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου στις 6 το απόγευμα στο κεντρικό αμφιθέατρο του ΑΤΤΙΚΟΥ νοσοκομείου, για να συντονίσουμε άμεσα τη δράση μας σε ένα κοινό μέτωπο εργαζομένων, υγειονομικών και πολιτών, που θα ανατρέψει αυτή τη βάρβαρη πολιτική, θα προστατέψει την ποιοτική, δωρεάν, δημόσια υγεία για όλο το λαό, ενάντια στις πληρωμές ασθενών στα δημόσια νοσοκομεία, για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, για αύξηση της χρηματοδότησης του ΕΣΥ καθώς και να καταθέσει μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου, για την αθλιότητα και την επικινδυνότητα της εφημερίας και της νοσηλείας σε «ράντζα» / φορεία σε διαδρόμους στο ΑΤΤΙΚΟ.

5 Απριλίου 2013

ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΜΕ ΚΑΛΑ !!!!!

Με ρίψη χημικών απάντησαν οι αστυνομικές δυνάμεις, όταν εργαζόμενοι του Δικτύου «Ψυχαργώς» που είχαν συγκεντρωθεί έξω από το υπουργείο Υγείας, προσπάθησαν να εισέλθουν στο κτίριο της οδού Αριστοτέλους.

Αρκετοί από τους εργαζόμενους, αλλά και από νοσηλευόμενους που φιλοξενούνται σε δομές ψυχικής υγείας αισθάνθηκαν έντονη δυσφορία και δύσπνοια, από τα χημικά.

Οι εργαζόμενοι του Δικτύου «Ψυχαργώς» που παραμένουν απλήρωτοι συγκεντρώθηκαν σήμερα Πέμπτη, έξω από το υπουργείο Υγείας, προκειμένου να διαμαρτυρηθούν, μαζί με ασθενείς, καθώς αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να χάσουν τα δεδουλευμένα τους, ενώ ορατό είναι το ενδεχόμενο να κλείσουν δομές ψυχικής υγείας.

Μαζί τους στη συγέντρωση βρέθηκαν και εργαζόμενοι στον ΟΚΑΝΑ.

Αντιπροσωπεία των εργαζομένων μίλησε με εκπρόσωπο του υπουργείου, στον οποίο εξέφρασε το αίτημα να συναντηθεί με τον υπουργό Ανδρέα Λυκουρέντζο, από την πλευρά του όμως ο εκπρόσωπος του υπουργείου επέμεινε ότι αρμόδια για το ζήτημα αυτό είναι η υφυπουργός, Φωτεινή Σκοπούλη.
Οι εργαζόμενοι επέμειναν να μιλήσουν με τον υπουργό και η διαφωνία αυτή δυναμίτισε την ατμόσφαιρα, με αποτέλεσμα ορισμένοι ασθενείς να προσπαθήσουν να μπουν στο υπουργείο. Η αστυνομία προκειμένου να τους εμποδίσει, έκανε ρίψη χημικών.

16 Φεβρουαρίου 2013

ΔΗΜΟΙ ΚΑΙ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ

Το παράδειγμα της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης στην Φινλανδία, οι 450 δήμοι της οποίας έχουν αναλάβει από το 2008 όλη την ευθύνη για την Ψυχική Υγεία και διαθέτει σήμερα μόνον 2 ψυχιατρεία για δικαστική χρήση, πρότεινε για τη χώρα μας ο καθηγητής Ψυχιατρικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Βένιος Μαυρέας, κατά τη διάρκεια της ημερίδας με θέμα "Η ψυχιατρική μεταρρύθμιση σε περίοδο κρίσης" την οποία διοργανώνουν την Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου στην Αθήνα η Ελληνική Ψυχιατρική Εταιρεία (ΕΨΕ) και ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών (ΙΣΑ).

Ο Βένιος Μαυρέας αναρωτήθηκε χαρακτηριστικά: "Γιατί τα κατάφερε τόσο καλά η Φινλανδία, χωρίς Ε.Ε. και ΕΣΠΑ, και δεν μπορούμε να τα καταφέρουμε εμείς;" και επεσήμανε ότι "η ψυχιατρική μεταρρύθμιση στη χώρα μας προχώρησε, όπως προχώρησε, χωρίς σαφείς στόχους και μέθοδο, χωρίς η επιστημονική γνώση να υποστηρίζει τις δράσεις του κράτους, το οποίο έτρεχε απλώς πίσω από τα ευρωπαϊκά κονδύλια, ενώ είναι σαφές ότι ο ιδιωτικός τομέας Ψυχικής Υγείας θα έπρεπε να περιληφθεί στην μεταρρύθμιση, γιατί ο αποϊδρυματισμός αφορά τους ασθενείς και όχι τα ιδρύματα".

Ο Βένιος Μαυρέας υπογράμμισε ακόμη ότι στα θετικά της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης στη χώρα μας περιλαμβάνονται η κατάργηση ψυχιατρείων, η ανάπτυξη μεγάλου αριθμού κοινοτικών δομών Ψυχικής Υγείας, η καλύτερη κατανομή των σχετικών υπηρεσιών στην κοινότητα, ενώ στα αρνητικά σημείωσε την απουσία συγχρονισμού μεταξύ κατάργησης ψυχιατρείων και ανάπτυξης κοινοτικών δομών Ψυχικής Υγείας, την αύξηση των ιδιωτικών κλινικών, ιδιαιτέρως στην περιοχή της Θεσσαλίας, τον επαναϊδρυματισμό ο οποίος παρατηρείται σε ορισμένες δομές Ψυχικής Υγείας, την καταπάτηση των δικαιωμάτων των ασθενών, τον αξιοσημείωτα υψηλό αριθμό των εισαγγελικών εντολών για αναγκαστικές νοσηλείες.

Πηγή : Β. Βενιζέλος     http://www.ygeia360.gr

20 Ιανουαρίου 2013

Η ΣΚΟΠΟΥΛΗ ΧΤΥΠΑΕΙ ΠΑΛΙ !!!!!

Εξαιρετικά επείγουσα εντολή έδωσε το μεσημέρι της Παρασκευής 18 Ιανουαρίου στο Σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας - Πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ) η υφυπουργός Υγείας Φωτεινή Σκοπούλη, "ώστε να προβεί σε ενδελεχή διοικητικό και διαχειριστικό έλεγχο του φορέα του Κέντρου Ημέρας 'Λόγος - Νους' (σ.σ.: εδρεύει στην Καισαριανή της Αττικής), από συστάσεώς του".

Αντιδρώντας αστραπιαία και με γενναιότητα στο σχετικό αποκαλυπτικό δημοσίευμα του ygeia360.gr, της Πέμπτης 17 Ιανουαρίου, η υφυπουργός Υγείας σημειώνει με νόημα στην ανακοίνωση του γραφείου της ότι η ίδια ενημερώθηκε μόλις την Παρασκευή 18 Ιανουαρίου για τις από 21 Νοεμβρίου 2012 έγγραφες και προφορικές καταγγελίες των εργαζομένων της δομής στην διεύθυνση Ψυχικής Υγείας του υπουργείου Υγείας και, έτσι, αφήνει σαφείς αιχμές για την... περίεργη ολιγωρία τη οποία επέδειξε σχετικά η τέως προϊσταμένη της διεύθυνσης Ψυχικής Υγείας του υπουργείου Υγείας, η κ. Κατσικάρου.

Η Φωτεινή Σκοπούλη απέστειλε ήδη από την Παρασκευή 18 Ιανουαρίου όλον τον φάκελο της υπόθεσης στο ΣΕΥΥΠ, ενώ στην ανακοίνωση του γραφείου της αναφέρεται μεταξύ άλλων: "Τα θέματα Ψυχικής Υγείας αποτελούν προτεραιότητα του υπουργείου Υγείας. Αφενός για την αντιμετώπιση προβλημάτων συναφών προς την κρίση που διέρχεται η χώρα, αφετέρου γιατί πρέπει να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης".

Πηγή : http://www.ygeia360.gr

11 Νοεμβρίου 2012

ΔΗΛΩΣΗ ΔΗΜΗΤΡΗ ΒΑΡΝΑΒΑ ....

Ατάλαντους ηθοποιούς σε κακής ποιότητας θεατρική επιθεώρηση θυμίζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας. Μετά τους απερίγραπτους αυτοσχεδιασμούς του κ. Σαλμά στο φάρμακο και τους βάρβαρους πρωτογονισμούς του κ. Λυκουρέντζου στις συγχωνεύσεις νοσοκομείων σειρά πήρε η κ. Σκοπούλη, η οποία σε τηλεοπτική εμφάνιση δήλωσε αντίθετη στις διατάξεις του πρόσφατου μνημονίου που επιβάλλουν εισιτήριο 25 ευρώ στους νοσηλευόμενους ασθενείς.

Λίγες ώρες αργότερα η «αντιμνημονιακή» υφυπουργός προέβη σε διορθωτική δήλωση, διότι τάχα τα λεγόμενά της εκλήφθηκαν ως προτροπή των πολιτών σε απείθεια!!

Στην ίδια τηλεοπτική εκπομπή η κ. Σκοπούλη πληροφόρησε τους ανασφάλιστους πολίτες που αδυνατούν να εμβολιάσουν τα παιδία τους ή  να εμβολιαστούν οι ίδιοι πως υπάρχει… υπερεπάρκεια εμβολίων στο δημόσιο σύστημα υγείας.

Είναι γνωστό πως τα εμβόλια έχουν γίνει δυσεύρετα. Αντί λοιπόν η κ. Σκοπούλη να επαναλαμβάνει το εν Κανά θαύμα ας προσγειωθεί στην τραγική πραγματικότητα φροντίζοντας να εφοδιαστούν άμεσα οι εμπλεκόμενες υγειονομικές υπηρεσίες με επαρκείς ποσότητες εμβολίων, πριν φτάσουμε σε ανεξέλεγκτες επιδημίες που θα πλήξουν την ελληνική κοινωνία.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΡΝΑΒΑΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΕΝΓΕ

9 Οκτωβρίου 2012

ΠΟΥ ΠΑΣ ΩΡΕ ΣΚΟΠΟΥΛΗ !!!!!

Την ημέρα που η Υφυπουργός έκανε αποτίμηση των δράσεων της Ψυχικής Υγείας, τις οποίες μπορείτε να δείτε σε άλλες αναρτήσεις μας, οι υπηρεσίες που προΐσταται, ενέκριναν την χρηματοδότηση του παρακάτω έργου από το ΕΣΠΑ. Για λόγους δεοντολογίας, εμείς δεν βάζουμε τον πασίγνωστο φορέα ψυχικής υγείας,  που αφορά το έργο. Όποιος ενδιαφέρεται για λεπτομέρειες, μπορεί να μπει στο ''ΔΙΑΥΓΕΙΑ'' του Υπουργείου Υγείας.

Το Αντικείμενο του Έργου
Ενσωμάτωση της Τηλεφωνικής Γραμμής Βοήθειας στις δραστηριότητες του χχχχχχχχχχ και διεύρυνση της λειτουργίας της.  Βασικό στοιχείο του προτεινόμενου έργου είναι η επέκταση της Τηλεφωνικής Γραμμής Βοήθειας για την Κατάθλιψη κατά τις βραδινές και νυκτερινές ώρες αλλά και κατά τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες (24 ώρες/365 ημέρες).Από τα στατιστικά στοιχεία που τηρούνται στο χχχχχχχχ για τη λειτουργία της Τηλεφωνικής Γραμμής, έχει καταγραφεί η ανάγκη για υποστήριξη ατόμων με προβλήματα ψυχικής υγείας κατά τις βραδινές ώρες. Η μοναχικότητα, τα επεισόδια πανικού που εμφανίζουν τα άτομα κατά τις νυχτερινές ώρες, η αϋπνία ως αποτέλεσμα αγχωδών και φοβικών διαταραχών, κατάθλιψης και άλλων ψυχιατρικών προβλημάτων, δημιουργούν ψυχοπιεστικές καταστάσεις και εντείνουν την ανάγκη υποστηρικτικής παρέμβασης κατά τη διάρκεια των βραδινών – νυκτερινών ωρών. Επίσης, κατά τη διάρκεια της νύκτας επαυξάνονται τα συμπτώματα από σοβαρές ψυχικές διαταραχές και σε πολλές περιπτώσεις υποκινούν αυτοκαταστροφικές ή αυτοκτονικές συμπεριφορές.Το ίδιο επιτακτικό είναι να οργανωθεί η υποστηρικτική παρέμβαση ατόμων με προβλήματα ψυχικής υγείας και κατά τα Σαββατοκύριακα.

Με την πρόταση αυτή επιτυγχάνεται η επέκταση της Τηλεφωνικής Γραμμής, προκειμένου να απαντηθούν με συγκεκριμένο και αποτελεσματικό τρόπο σύνθετα και σοβαρά προβλήματα, σχετιζόμενα με την πρόληψη των ψυχικών διαταραχών, την έγκαιρη αντιμετώπισή τους, με επίκεντρο τα προβλήματα που δημιουργεί η κατάθλιψη. Και τούτο γιατί έχουν σχεδιαστεί αποτελεσματικές δράσεις και ενέργειες πρόληψης των προβλημάτων από την κατάθλιψη, που επικουρούν το έργο της ένταξης των δραστηριοτήτων της Τηλεφωνικής Γραμμής στις εν γένει  δραστηριότητες του χχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχ.

Τα παραδοτέα  του έργου :

-Απόφαση ενσωμάτωσης της Τηλεφωνικής Γραμμής Βοήθειας στο χχχχχχ
-Διαδικασίες εξεύρεσης απαιτούμενου στελεχιακού δυναμικού 
-Πλήρης 24ωρη λειτουργία της Τηλεφωνικής Γραμμής
-Έκθεση αξιολόγησης της λειτουργίας της Τηλεφωνικής Γραμμής
-Διαρκής ερευνητική δραστηριότητα σε 5 επιμέρους πεδία.
-Έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης του συνολικού έργου.
-Έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης του συνολικού έργου.
-Διοργάνωση 10 workshop μεταφοράς τεχνογνωσίας.
-Διοργάνωση 1 διήμερου Εργαστηρίου διαχείρισης περιστατικών.
-Πρόγραμμα τακτικής κλινικής εποπτείας στελεχών Τηλεφωνικής Γραμμής.
-Διοργάνωση 4 workshops μεταφοράς τεχνογνωσίας για 100 συνολικά
συμμετέχοντες.
-Απασχόληση των συμμετεχόντων στα workshops για διάστημα 1-2 μήνες στη
λειτουργία Τηλεφωνικών Γραμμών.
-Έντυπο – μπροσούρα σε 4000 αντίτυπα.
-Ενημερωτικό υλικό τύπου “πιστωτική κάρτα” σε 4000 αντίτυπα.
-Ενημερωτική αφίσα σε 1500 αντίτυπα.
-site Τηλεφωνικής Γραμμής.

Συνολικό κόστος του έργου 620.000€ !!!

Πως είπατε ?  Εμείς απλώς λέμε, που πας ωρέ Σκοπούλη !!! Τα παρακολουθείς αυτά ? Έχεις καμία λίστα για τα διάφορα ιδρύματα, ενώσεις, ινστιτούτα και επιστημονικές εταιρίες μεγαλόσχημων δεινόσαυρων, να ελέγξεις ? Έχεις αναρωτηθεί μήπως διάφοροι ''περιφερόμενοι'' σου αποσπάνε τη προσοχή με τις ''κακές'' ιδιωτικές δομές ψυχικής υγείας και αφήνουν όλους τους υπόλοιπους ανενόχλητους ?

Υφυπουργέ, για ρίξε μια σφαιρική ματιά και γύρω σου. Τότε θα σου πούμε  well done ......

ΔΟΜΕΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ (Συνέχεια ...)

Στον επανασχεδιασμό των υπηρεσιών ψυχικής υγείας και στον εξορθολογισμό της διοικητικής και διαχειριστικής οργάνωσης των Υπηρεσιών Ιδιωτικού Δικαίου, καθώς εκεί παρατηρούνται φαινόμενα κακοδιαχείρισης, μη τήρησης των νόμων και κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος, όπως είπε σήμερα η υφυπουργός Υγείας, Φωτεινή Σκοπούλη, προχωρεί το υπουργείο Υγείας, σε μια προσπάθεια να μπουν κανόνες λειτουργίας στον τομέα Ψυχικής Υγείας.

Η κ. Σκοπούλη περιέγραψε την κατάσταση που επικρατεί στο χώρο της Ψυχικής Υγείας με τα μελανότερα χρώματα, αφήνοντας αιχμές για την τραγική κατάσταση που επικρατεί, στους προκατόχους της. «Σήμερα, οδηγηθήκαμε εδώ, καθώς οι προηγούμενοι δεν έκαναν αυτά που έπρεπε», είπε η υφυπουργός.

Υπέρογκες σπατάλες, κακοδιοίκηση και κακοδιαχείριση, μη εφαρμογή των νόμων, μη αξιολόγηση των δομών και των υπηρεσιών που προσφέρουν, έλλειψη επαγγελματικής συνείδησης, είναι κάποια από τα κακώς κείμενα που επικρατούν στις δομές Ψυχικής Υγείας Ιδιωτικού Δικαίου, σύμφωνα με την κ. Σκοπούλη.

Οι Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΝΠΙΔ), που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ψυχικής υγείας και χρηματοδοτούνται σχεδόν αποκλειστικά από τον τακτικό προϋπολογισμό, δεν έχουν προχωρήσει σε περιστολή λειτουργικών δαπανών αλλά και σε μισθολογικές μειώσεις, στο πλαίσιο των οριζόντιων περικοπών.

ΜΚΟ με περίπου παρόμοιο προϋπολογισμό, 6,3 εκατ. ευρώ η μία και 6,7 εκατ. ευρώ η άλλη φαίνεται να λειτουργούν η πρώτη με 31 διοικητικούς υπαλλήλους και 14 λογιστές, ενώ η δεύτερη με 14 διοικητικούς και 5 λογιστές. Ξενώνας διαθέτει έξι ψυχολόγους, ενώ άλλη δομή έχει απολογισμό 386.000 ευρώ χωρίς ουσιαστικά να παρέχει υπηρεσίες ψυχικής υγείας. Εντοπίζονται αποκλίσεις και σε αμοιβές εργαζομένων.

Διοικητικός υπάλληλος αμείβεται με 63.000 το χρόνο (4.500 ευρώ μηνιαίος), επιστημονικός υπεύθυνος ΠΕ γιατρός με 70.000 ευρώ (5.000 ευρώ/μηνα), Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Βοηθός Νοσηλεύτρια με 40.000 ευρώ (2850/μήνα). Σημαντικές αποκλίσεις εμφανίζονται και σε αμοιβές ελεύθερων επαγγελματιών, στο κόστος ανά ένοικο και στις φαρμακευτικές δαπάνες.

«Όλο το σύστημα χρειάζεται εξορθολογισμό και διαφάνεια», είπε η υφυπουργός, προσθέτοντας ότι «η συνεργασία των δομών Ιδιωτικού Δικαίου με το Δημόσιο λειτουργεί χωρίς κανόνες, με τις πρώτες να βλέπουν το Δημόσιο ως ''κουμπαρά''».

Όπως είπε η υφυπουργός, οι 64 δομές ιδιωτικού δικαίου έχουν λάβει το 100% της προβλεπόμενης κρατικής χρηματοδότησης, (συνολικά 40 εκατ. ευρώ), και όμως διαμαρτύρονται στέλνοντας εξώδικα στο υπουργείο και αφήνοντας απλήρωτους τους εργαζόμενους. Επίσης, έχει καθυστερήσει και η ολοκλήρωση των διαδικασιών για την υπαγωγή τους στον ΕΟΠΥΥ, για να αρχίσουν να αποδίδονται τα νοσήλια που υπολογίζονται γύρω στα περίπου 5,5 εκατ. ευρώ. Το υπουργείο έχει προχωρήσει στην εκταμίευση περίπου 6 εκατ. ευρώ προκειμένου να αντιμετωπισθούν τα δεδουλευμένα των εργαζομένων.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ  ΔΙΚΗ  ΜΑΣ.
Θα προτείναμε στη κα ΣΚΟΠΟΥΛΗ μέσα σε όλα τα άλλα, να κάνει το κόπο να ψάξει λίγο ποιές δομές δημιουργήθηκαν από το 2010 μέχρις το 2012 (από ποιούς), να δει τι σχετικά συγχρηματοδοτούμενα έργα (ΕΣΠΑ) χρηματοδοτήθηκαν, είναι ενταγμένα ή έτοιμα προς ένταξη (για ποιούς) και να φροντίσει να μάθει πόσους Συμβούλους Τεχνικής Υποστήριξης  για θέματα ψυχικής υγείας (με διάφορες ''επικεφαλίδες''), διαθέτει σήμερα του Υπουργείο Υγείας.