23 Μαρτίου 2013

ΘΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ ΤΗ ΠΟΡΕΙΑ ΚΑΘΕ ΚΟΥΤΙΟΥ !!!!!!

«Από τον επόμενο μήνα θα παρακολουθούμε την πορεία του κάθε κουτιού φαρμάκου, εντός και εκτός της χώρας, από την στιγμή που φεύγει από την φαρμακευτική εταιρεία μέχρι τον ασθενή που το παίρνει», δήλωσε την Πέμπτη ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Μάριος Σαλμάς με αφορμή τις νέες υποθέσεις εικονικών συνταγογραφήσεων που εντοπίστηκαν από τον ΕΟΠΥΥ.

Ο κ. Μ. Σαλμάς σημείωσε τέλος ότι «περνάμε από την εποχή της ανούσιας συλλογικής ενοχής στην ουσιαστική ατομική ευθύνη. Η τιμωρία για τους λίγους που δεν κατάλαβαν τι συμβαίνει στη χώρα θα είναι εξοντωτική».

http://youtu.be/XK0crcwKnUM

 

18 Μαρτίου 2013

ΑΡΧΙΣΑΝ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΔΙΟΙΚΗΤΕΣ ...

 
Το άρθρο 2 του Ν. 4052 - που δημοσιεύθηκε 1/3/12 - θα ίσχυε την 1/1/13, δηλαδή δέκα (10) μήνες μετά, που ήταν μάλλον επαρκής πολιτικά χρόνος, ιδιαίτερα στις συνθήκες που ζούμε. Σημειωτέον μάλιστα ότι ένα (1) μήνα μετά, τις παραμονές των εκλογών 2012 (Απρίλιος), μια δύσκολη και με πολλά εμπόδια προσπάθεια ολοκληρώθηκε, με την υπογραφή ΚΥΑ για τους νέους οργανισμούς νοσοκομείων και κέντρων υγείας του ΕΣΥ. Αυτό ήταν το αποτέλεσμα μιας επιστημονικής και πολιτικής προσπάθειας - όχι τέλειας - να συμμαζευθεί η κατάσταση στα νοσοκομεία 25 χρόνια μετά το ΕΣΥ και το ΠΔ 86/87.
 
Την 1/1/13 έπρεπε με την ενοποίηση των νέων οργανισμών να διαμορφωθούν οι βάσεις για την οριστικά ενοποιημένη λειτουργία 85 πια νοσοκομείων (με τα 50 διασυνδεόμενα), να έχουμε λιγότερες κλινικές με βάση τα όρια των ιδρυτικών νόμων του ΕΣΥ (25 κλίνες ανά τμήμα), με πραγματικές (κι όχι εικονικές) κλίνες, ενώ καταγράφηκαν και κατανεμήθηκαν οργανικές μονάδες και θέσεις ορθολογικά (αξίζουν συγχαρητήρια σε στελέχη και υπαλλήλους του Υπουργείου Υγείας γι αυτά). Από όσα γνωρίζω, τα ανωτέρω καρκινοβατούν στην πράξη, ενώ αντιθέτως τα προβλήματα, από μια μάλλον ερμαφρόδιτη κατάσταση «παλαιού-νέου», παραμένουν αν δεν επιδεινώθηκαν. Τέλος έρχεται και τροπολογία στο Ν. 4028/13 για να ετεροχρονίσει την εφαρμογή από 1/4/13 (!).
 
Παράλληλα, στις παραγράφους 4-6 του ως άνω άρθρου, μπαίνουν για πρώτη φορά τα στοιχεία: α. κριτηρίων αξιολόγησης στην πρόσληψη (παρ. 4), β. τρόπου αξιολόγησης μέσω επιτροπής ειδικών (παρ. 5), και γ. αξιολόγηση με βάση αποτελέσματα (παρ. 6), των Διοικητών και Αναπληρωτών Διοικητών Νοσοκομείων. Έχουν παρέλθει 2,5 περίπου μήνες που δεν έχουν τύχει εφαρμογής τα ανωτέρω. Καλό είναι ότι μόλις δημοσιεύθηκε η ΥΑ για την Επιτροπή Αξιολόγησης. Όμως δυο (2) από τα πέντε (5) μέλη, που ως ένα βαθμό θα διασφάλιζαν τα ανωτέρω στην Επιτροπή (Καθηγητής ή Αναπληρωτής Καθηγητής γνωστικού αντικειμένου της Διοίκησης Υπηρεσιών Υγείας και διευθυντικό και άνω στέλεχος του ιδιωτικού τομέα εκτός υγείας) δε συμμετέχουν εμφανώς σε αυτή.
 
Παράλληλα μόλις εκδόθηκε πρόσκληση ενδιαφέροντος (δεύτερο αρχικά καλό), που όμως απλώς αναφέρει, αλλά δεν ποσοτικοποιεί, τα κριτήρια: α. εκπαίδευσης, β. εμπειρίας και γ. επαγγελματικής και κοινωνικής αναγνώρισης (professional and social accountability). Επίσης, η πρόσκληση δεν αναφέρει το δικαίωμα του καθενός υποψηφίου να υποβάλλει για Χ θέσεις των Υ νοσοκομείων, με μόνο μάλλον περιορισμό τη κάθε ΔΥΠε και ένα νοσοκομείο αυτής (!).
 
Τέλος, αναφέρει ότι τα όποια δικαιολογητικά, στα οποία δε θα ήθελα να αναφερθώ,  προσκομίζονται πριν το διορισμό, αλλά προφανώς μετά την αξιολόγηση (!). Βασικά ζητήματα που ανακύπτουν είναι ο χρόνος (πως όλα αυτά θα γίνουν σε 10 εργάσιμες ημέρες?) και η νομιμότητα που θα προκύψει από την όλη διαδικασία, για να μην είναι διαβλητό το όλο εγχείρημα από τον οποιοδήποτε, υποψήφιο ή μη. Παράλληλα, αναρωτιέται κανείς γιατί η σωστή εφαρμογή των ανωτέρω να μη γίνει άμεσα σε όλους τους άλλους φορείς υγείας (ΕΚΑΒ, ΕΟΦ, ΕΠΥ, κ.ο.κ.) με μια τροπολογία.
 
Από τα δυο προηγηθέντα ζητήματα συνάγεται και το βασικό μας διπλό ερώτημα που είναι: θέλουμε να αναδιοργανώσουμε το ΕΣΥ σε σωστές βάσεις και παράλληλα να το διοικήσουμε αποτελεσματικά, χωρίς τα όποια λάθη του παρελθόντος? Σε αυτό πρέπει να απαντήσει πρακτικά και άμεσα: α. η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας, β. τα πολιτικά κόμματα που στηρίζουν τη Κυβέρνηση, αλλά και γ. η Βουλή που ψήφισε τις σχετικές διατάξεις.
 
(Αρθρο του τέως Γ.Γ. Νίκου Πολύζου στο iatropedia.gr)

17 Μαρτίου 2013

ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΤΕΣ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ ....

Υπουργική απόφαση με την οποία συγκροτείται η επιτροπή αξιολόγησης των διοικητών και των αναπληρωτών διοικητών όλων των νοσοκομείων του ΕΣΥ της χώρας υπέγραψε την Τετάρτη 13 Μαρτίου ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Λυκουρέντζος.

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, στην επιτροπή συμμετέχουν οι Πελοπίδας Καλλίρης, γενικός γραμματέας Υγείας, Παναγιώτης Σκανδαλάκης, πρόεδρος του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (ΚΕΣΥ), Αθανάσιος Παπαβασιλείου, καθηγητής Βιοχημείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Γιώργος Καπερώνης, σύμβουλος του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ), και Δημήτρης Ασημακόπουλος, πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ.

Το ερώτημα μας. Γιατί δεν μπήκε στην Επιτροπή κάποιος σχετικός με τη λειτουργία και τη διοίκηση μονάδων υγείας ? Γιατί άραγε ? Απλό ερώτημα καταθέτουμε και περιμένουμε να δούμε τους καινούργιους ......

16 Μαρτίου 2013

ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΣΑΜΑΡΑ ....

Όταν ο ίδιος ο πρωθυπουργός, ο ηγέτης της χώρας, παίρνει πάνω του τα θέματα των διαφωνιών των υπουργών του με τους εκπροσώπους της τρόϊκας και συναντιέται με κατώτερους αυτούς υπαλλήλους της τρόϊκας προκειμένου να κλείσει αυτά τα θέματα, αλλά αυτό δεν καθίσταται δυνατό, τότε υπάρχει πλήρης αποτυχία, όχι μόνο του προσώπου αλλά του ίδιου του ανώτατου θεσμού του κράτους.

Σε μια τέτοια συνάντηση το λογικό είναι ο πρωθυπουργός να ακούσει ποιες είναι οι αντιρρήσεις των υπαλλήλων της τρόϊκας και αμέσως να αποφασίσει σχετικά επιβάλλοντας την απόφασή του.

Όμως αυτό δεν κατέστη δυνατό, δείχνοντας το ποιος είναι το πραγματικό αφεντικό της χώρας και ποιος ο εντολοδόχος.

Αναρωτιόμαστε. Αν ο πρωθυπουργός αποφασίζει να «πέσει» θεσμικά και να επιχειρήσει να συμφωνήσει ο ίδιος με τους κατώτερους υπαλλήλους της τρόϊκα, αλλά δεν καταφέρνει να επιβάλει την απόφασή του, τότε τι γίνεται όταν συναντιέται με τους αρχηγούς των κρατών της ΕΕ ? Δηλαδή απλά ακούει ?

13 Μαρτίου 2013

ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΖΗΤΟΥΝ ΟΙ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΑΛΜΑ....

Διευθύνσεις και ονόματα θα ζητήσει σήμερα ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου (ΠΦΣ) Θεόδωρος Αμπατζόγλου από τον αναπληρωτή υπουργό Υγείας Μάριο Σαλμά ο οποίος κατήγγειλε ότι κυκλώματα φαρμακοποιών φταίνε για τις ελλείψεις φαρμάκων στην αγορά. 
 
Ευθέως αμφισβητούν οι φαρμακοποιοί τις καταγγελίες του Μάριου Σαλμά ότι μερικά φαρμακεία φταίνε για τις τραγικές ελλείψεις φαρμάκων στα ράφια της ελληνικής αγοράς. Γι αυτό και ο πρόεδρος του ΠΦΣ θα ζητήσει όλα τα στοιχεία των φαρμακοποιών που φέρονται να εμπλέκονται στα κυκλώματα σύμφωνα με τον κ.Σαλμά. 
 
Μάλιστα ο κ.Αμπατζόγλου θεωρεί ότι η συγκεκριμένη διακίνηση φαρμάκων (εξαγωγές) αποτελεί μόλις το 1% των συνολικών παράλληλων εξαγωγών που αγγίζουν περίπου τα 470 εκατ. το χρόνο, όταν η συνολική φαρμακευτική δαπάνη (χωρίς τη νοσοκομειακή) φθάνει τα 2,8 δις ευρώ
 
Οι φαρμακοποιοί σημειώνουν ότι το πρόβλημα των ελλείψεων είναι πολυπαραγοντικό και οφείλεται στις μειωμένες τιμές που έχουν δοθεί στα φάρμακα, στις περιορισμένες πλέον τροφοδοσίες των φαρμακευτικών εταιρειών λόγω της συνεχόμενης αστάθειας στην αγορά (αλλεπάλληλα δελτία τιμών) καθώς και τις λιγότερες αγορές που γίνονται επειδή ακριβώς δεν υπάρχει ρευστό στην αγορά. 
 
Να σημειωθεί ότι ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Μάριος Σαλμάς δήλωσε ότι οι ελλείψεις οφείλονται σε κυκλώματα φαρμακοποιών που πωλούν στο εξωτερικό ακόμη και παράνομα κάποια φάρμακα με συνέπεια αυτά να απουσιάζουν από τα ράφια
 
Πηγή : Δήμητρα Ευθυμιάδου

10 Μαρτίου 2013

ΘΑ ΔΩΣΕΙ ΑΥΡΙΟ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ Ο ΣΑΛΜΑΣ ??

Όλα τα στοιχεία που αφορούν στις παράνομες εισαγωγές και εξαγωγές φαρμάκων που έχουν δημιουργήσει την τεχνητή έλλκειψη στην αγορά θα δημοσιοποιηθούν αύριο Δευτέρα. Ο Σαλμάς θα δώσει στοιχεία για τουςεμπλεκόμενους με ονοματεπώνυμα φαρμακαποθηκών κλπ, κλπ.  σε συνέντευξη Τύπου μετά το μεσημέρι. Για να δούμε τι θα δούμε. H ακριβής ώρα της συνέντευξης Τύπου ήταν να ανακοινωθεί αύριο το πρωί. Τώρα μετά τα γεγονότα του Μεσσολογγίου, ίσως και την αναβάλλει.

ΕΝΤΡΟΜΟΣ Ο ΣΑΛΜΑΣ , ΤΡΑΥΜΑΤΙΖΕΙ ΚΟΣΜΟ ,,,

Έξαλλοι είναι κάτοικοι του Μεσολογγίου και της Ναυπάκτου και φοιτητές  του ΤΕΙ  με τον Μάριο Σαλμά μετά τα όσα πρωτοφανή έγιναν το μεσημέρι,  την φυγή του υπουργού από το ξενοδοχείο Θεοξένια και την παράσυρση ατόμων από το υπηρεσιακό του αυτοκίνητο.

Όπως γράφει το οnairnews.gr, ο υπουργός στην προσπάθειά του να διαφύγει από το μαινόμενο πλήθος που παρέμενε από το πρωί στο χώρο, άφησε πίσω του τραυματίες και ένα σοβαρό καρδιακό επεισόδιο! Οι καταγγελίες για τραυματισμούς αλλά και οι μηνύσεις πολιτών για σωματικές βλάβες από τον οδηγό του αυτοκινήτου του κ. Σαλμά πέφτουν κυριολεκτικά βροχή αυτή την ώρα στα δικηγορικά γραφεία της πόλης.

4 τραυματίες μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο Μεσολογγίου με κατάγματα, αναπνευστικά και άλλους τραυματισμούς από την "απόδραση" του υπουργικού αυτοκινήτου.

Ωστόσο, υπάρχουν και άλλα 8 άτομα που έχουν τραυματισθεί ελαφρύτερα, τα οποία μεταφέρθηκαν επίσης στο νοσοκομείο και τους παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες. Ανάμεσά τους ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου  καθώς και φοιτητές του ΤΕΙ Μεσολογγίου. Σε λίγα λεπτά αναμένεται και η επίσημη ανακοίνωση για τα όσα έγιναν σήμερα στο Μεσολόγγι από το Δήμο Μεσολογγίου, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες θα υπάρξουν μαζικές αντιδράσεις και καταγγελίες κατά του Υπουργού Υγείας.

Ο Μάριος Σαλμάς παρέμεινε για ώρες γύρω από κυκλωμένο από τους πολίτες ξενοδοχείο, αφού  λίγο νωρίτερα με την προκλητική άρνησή του να συναντηθεί με την συντονιστική επιτροπή (με επικεφαλής τους δημάρχους Μεσολογγίου, Ναυπακτίας) καθώς και την βουλευτή Μαρία Τριανταφύλλου, πυροδότησε κυριολεκτικά την κατάσταση που τελικά ξέφυγε από κάθε έλεγχο κατά την φυγή του.

Το agriniopress.gr μίλησε με κάτοικο του Μεσολογγίου, τον κ. Πέτρο Σκαρμούτσο, που τραυματίστηκε ελαφρά από την ξέφρενη πορεία του αυτοκινήτου του υπουργού, μέσα από το πλήθος.

"Είδαμε τον κ. Σαλμά, να μπαίνει στο υπηρεσιακό του αυτοκίνητο από την κουζίνα του ξενοδοχείου. Ο οδηγός έβαλε μπροστά και με τέρμα γκάζι και με ελιγμούς έπεσε πάνω στον κόσμο. Δεν πάτησε καθόλου φρένο! Ο καθρέφτης του συνοδηγού έσπασε στο χέρι μου. Είδα άλλους διαδηλωτές να παρασέρνονται από το αυτοκίνητο, ευτυχώς δεν είχαμε χειρότερα" λέει ο κ. Σκαρμούτσος.

Με απεργία πείνας του δημάρχου Μεσολογγίου και νέα συγκέντρωση αύριο στις 6μμ απαντούν οι Μεσολογγίτες

"Μετά από ένα μήνα εμπαιγμού, περάσαμε στη βία και τους ξυλοδαρμούς πολιτών. Καταγγέλλω την απροκάλυπτη χρήση βίας των αστυνομικών δυνάμεων, και τον ενορχηστρωτή της υφυπουργό. Η αλαζονεία του και η επίδειξη πυγμής τροφοδότησε τη χρήση της αστυνομικής βίας.

Όμως δεν πτοούμαστε. Το δίκιο είναι με το μέρος μας. Συνεχίζουμε μέχρι την τελική δικαίωση. Αύριο ξεκινώ την απεργία πεινάς. Στις 6μμ νέα συγκέντρωση στην κεντρική πλατεία. Το Μεσολόγγι δεν σκύβει το κεφάλι.

Πηγή : www.news247.gr

2 Μαρτίου 2013

ΠΑΕΙ ΚΑΙ Η Γ.Γ.Π.Σ. (ΝΑ ΖΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΤΗ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ...)

Απόσπασμα από την τελευταία Εκθεση του ΔΝΤ και της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογίας της Ε.Ε.,

‘’ Η επιτροπή Αξιολόγησης δεν συνέστησε καμία αλλαγή ως προς την απολογιστική ευθύνη της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ), που παραμένει διακριτή γραμματεία, υπαγόμενη απευθείας στον Υπουργό.
Το μεγαλύτερο μέρος του έργου της ΓΓΠΣ είναι για τη φορολογική και την τελωνειακή διοίκηση.

Και οι δύο χρειάζονται σημαντική μηχανογραφική υποστήριξη στις λειτουργίες της είσπραξης των φόρων, του ελέγχου, της συμμόρφωσης και της τελωνειακής διευκόλυνσης.

Η ΓΓΔΕ έχει περίπου 14.000 εργαζόμενους στην αρμοδιότητά της και θα χρειαστεί σύγχρονα Πληροφοριακά Συστήματα για τη διοίκησή τους και την αξιολόγηση της απόδοσής τους.
Επιπλέον,ΓΓΔΕ θα χρειαστεί επειγόντως την εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου και προηγμένου μηχανογραφικού συστήματος μέτρησης της απόδοσης των επιμέρους οργανισμών.

Για τις σύγχρονες διοικήσεις εσόδων, τα Πληροφοριακά Συστήματα είναι απαραίτητη κύρια αρμοδιότητα, και στην Ελλάδα η μηχανογραφική λειτουργία για τα έσοδα διαθέτει επαρκή κρίσιμη μάζα, ώστε να αποτελέσει ειδική λειτουργία. Για τους λόγους αυτούς, το κλιμάκιο πιστεύει ότι η ΓΓΠΣ
πρέπει να υπαχθεί στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων ‘’

Έχετε τίποτα να πείτε ?

Πάντως, από Μαξίμου και Ιπποκράτους ΜΟΥΓΚΑ …..

(Υ.Γ. Και δεν σου φαινότανε βρε Θεοχάρη ότι τόχες. Μπράβο αγόρι μου ...)

ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΔΙΠΛΟΓΡΑΦΙΚΑ ΤΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ, ΟΕΟΟΟ ???

Αλήθεια τι γίνεται με εκείνο το περίφημο έργο για τα  ‘’Διπλογραφικά Συστήματα των Νοσοκομείων’’ ? Μάθαμε ότι στη σύσκεψη που έγινε προχτές στο Υπουργείο με Διοικητές, Στελέχη του Υ.Υ.Κ.Α, Συμβουλάτορες, Γραμματείς και Φαρισαίους, έγινε χαμός …..

Παρά τις πιέσεις, τα διευθυντικά στελέχη του Υπουργείου Υγείας, επιμένουν ότι το έργο δεν έχει συμβάλλει καθόλου στη λειτουργία των νοσοκομείων και στην ουσία δεν έχει γίνει τίποτα.

Από την άλλη οι ‘’Ανάδοχοι’’ επιμένουν ότι, έχουν βάλει τέτοια τεχνογνωσία και τόση προσπάθεια, σε σημείο που τα νοσοκομεία συναγωνίζονται αντίστοιχα της Αγγλίας (ρε κόλλημα αυτά τα παιδιά του LSE …) , μέχρι και το Harvard !!!!!

Όχι, τις απόψεις της κεντρικής επιτροπής παραλαβής του έργου δεν τις μάθαμε. Εξ άλλου δεν προσήλθαν και ‘’ηχηρά’ ονόματα του παρελθόντος, που κυκλοφορούν ακόμη στους διαδρόμους του Υπουργείου.

Περιμένουμε με αγωνία τις εξελίξεις του έργου και την θέση που θα πάρουν για αυτό οι Καλλίρης, Μπεχράκης και λοιποί ….

Για την Ιστορία, το προπαρασκευαστικό πάντως ‘’εργάκι’’ των 800.000 €  που είχε αναλάβει η Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας, πληρώθηκε κανονικά …..

ΚΟΨΕ, ΚΟΨΕΕΕΕΕΕ !!!!!

Σε διαρκές αμόκ βρίσκεται η ηγεσία του υπουργείου Υγείας.

Έκοψε πάλι ο Μάριος Σαλμάς δεκάδες βασικές παροχές του ΕΟΠΥΥ και ταυτόχρονα πανηγυρίζει πως εξοικονόμησε μεγάλα ποσά!

Ακόμη και το επίδομα τοκετού περιέκοψε, ώστε να μη γεννιέται πλέον παιδί την εποχή του μνημονίου. Μόνον γέροι, άποροι και ρακοσυλλέκτες θα κυκλοφορούν σ΄ αυτή τη χώρα, όπου τα κλιμάκια της τρόικας θα περιφέρονται ως αγέλη σκύλων και το πολιτικό προσωπικό θα συνεχίζει να έρπει προκειμένου να κατέχει θέση υπουργού, υφυπουργού ή αναπληρωτή υπουργού.

Αν δεν απαλλαγούμε το συντομότερο από δαύτους, ακόμη και κομμάτια από το κορμί μας θ΄ αρχίσουν να κόβουν..


Πηγή : www.ygeianet.gr